Deze Ford Focus RS is voorzien van een HG EGO-X uitlaatsysteem ter waarde van €3.500, dat zorgt voor een krachtige sound en verbeterde prestaties. Daarnaast is de auto verlaagd en uitgerust met een Airtec intercooler, wat zorgt voor optimale koeling en betere rijprestaties. Met een stage 2 tuning levert deze Focus RS een indrukwekkende 420 pk, ondersteund door versterkte remleidingen voor verbeterde remprestaties. Met slechts 62.000 km op de teller is de auto relatief weinig gebruikt. Er is een compleet dossier aanwezig met de volledige onderhoudsgeschiedenis, inclusief de originele aankoopfactuur uit 2019. Een unieke, goed onderhouden sportieve auto met uitstekende upgrades!
De Ford Focus RS 2.3 met LSD (Limited-Slip Differential) in Nitrous Blue & Black is een speciale versie van de reguliere Ford Focus RS , met een aantal unieke kenmerken die het rijgedrag, de styling en de prestaties naar een hoger niveau tillen. Hier zijn de belangrijkste verschillen tussen deze versie en de reguliere Focus RS:
1. Limited-Slip Differential (LSD)
De Limited-Slip Differential (LSD) is een cruciaal verschil. Het LSD, dat op de vooras is geïnstalleerd, verbeterde de grip en de handling aanzienlijk, vooral bij het uit accelereren van bochten. Dit maakt de Focus RS LSD beter geschikt voor bochtige wegen en circuitgebruik, omdat het slippen van de aangedreven voorwielen beter wordt beheerd.
De reguliere Focus RS had wel een vierwielaandrijving, maar zonder LSD op de vooras, wat resulteerde in iets minder precieze grip en controle bij zware acceleratie in bochten.
2. Exterieur Styling: Nitrous Blue & Black
De Nitrous Blue lak was een opvallende kleur die uniek was voor de RS, en samen met zwarte accenten bood deze uitvoering een agressieve uitstraling.
3. Motor en Performance
Beide versies van de Focus RS hadden de 2.3-liter EcoBoost-turbomotor met een vermogen van 350 pk en 440 Nm (overboost tot 470 Nm). Dit levert een indrukwekkende acceleratie op, van 0-100 km/u in ongeveer 4,7 seconden.
De motorprestaties zijn dus identiek, maar de LSD-versie geeft betere grip bij pittige bochten en zorgt voor een meer gecontroleerde acceleratie.
4. Opties en Comfort
De Focus RS heeft al standaard veel technologie en comfort, zoals Recaro sportstoelen, het SYNC 3 infotainmentsysteem, en een rijmodussysteem met opties als Drift Mode.
De LSD-versie is echter vaak uitgerust met nog luxere opties, waaronder verwarmde stoelen en stuurwiel, en soms zelfs geluidsisolatie-upgrades om het comfort op de weg te verhogen.
5. Special;
De Focus RS met LSD (in Nitrous Blue) is duurder en exclusiever dan de reguliere RS vanwege het beperkte aantal en de verbeterde onderdelen. Dit maakte deze uitvoering populair bij verzamelaars en liefhebbers.
Samenvattend: de Ford Focus RS 2.3 LSD Nitrous Blue & Black is een verbeterde, exclusievere versie van de reguliere RS met betere grip en handling, een onderscheidende uitstraling en extra comfortopties. Dit geeft de bestuurder een sportiever en gecontroleerder rijgedrag, terwijl het uiterlijk ook een unieke uitstraling bood.
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Ford Focus 2.3 RS LSD Blue & Black|HG EGO-X|Stage 2
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!